Postbeskrivningar AGORA-dagen 2019

Onsdag den 27 februari slås dörrarna upp för Campus Helsingborgs största arbetsmarknadsdag, AGORA-dagen 2019. Som staffare har du chans att bli ambassadör för denna dag och tillsammans med oss i projektgruppen göra den oförglömlig. Nedan beskrivs de poster som går att söka. Har ni frågor eller vill veta mer så tveka inte att höra av Er till mig, staffansvarig, Sandra Uhde, på staff@agoradagen.se

För att få vara staffare under AGORA-dagen krävs det att du är:

  • Medlem i samhällsvetarkåren
  • Bör vara tillgänglig eftermiddagen innan AGORA-dagen, alltså 26/2, för att hjälpa till med förberedelser.

Blir ni antagna som staffare för AGORA-dagen får ni:

  • Staffbibel med mer ingående information om just er post och vad som gäller under dagen.
  • Gå på en Taco-kväll med oss i projektgruppen där ni får en bättre inblick i AGORA-dagen och där ni har möjlighet att ställa frågor (OBLIGATORISK - 6/2)
  • Gå på Pre-Agora som är ett intro-event till själva Agoradagen med roliga happenings (OBLIGATORISK - 13/2)
  • Vi bjuder på frukost samt lunch under mässdagen.
  • Möjlighet att gå runt och nätverka på Mässan samt förtur till After Work som äger rum efter mässan.
  • Gå på en staff-fest tillsammans med projektgruppen som tack för ert medverkande (1/3)
  • Intyg för ert deltagande under AGORA-dagen 2019-02-27.
  • En bra erfarenhet att skriva på CV:et.

 

Företagsvärd

Som företagsvärd är din uppgift att välkomna det företag du fått tilldelat och vara tillgänglig för företagsrepresentanterna under hela dagen. Du ser till att de kommer tillrätta på sin plats och hjälper till med eventuella problem och funderingar. Du bör dessutom vara tillgänglig för företaget några dagar innan mässan för att kunna svara på frågor eller funderingar.

Som företagsvärd ser vi gärna att du är serviceminded med en positiv inställning och ett glatt humör. Du bör vara ansvarstagande och ha en vilja att vara en hjälpande länk mellan företagen och projektgruppen.

Som företagsvärd får du chans att nätverka och få en djupare kontakt med företagen.

Antal platser: 22

 

Talarvärd

Som talarvärd ser du till att våra gästföreläsare har allt de behöver under dagen och får en så bra upplevelse som möjligt. Du ser till att de är på rätt plats vid rätt tid samt presenterar dem innan föreläsningen. Du kan också komma att hjälpa till aktivitetsvärdarna under dagen.

Som talarvärd ser vi gärna att du har god kommunikationsförmåga och känner dig bekväm att prata inför publik.

Att vara talarvärd ger dig en möjlighet att träffa framgångsrika personer från arbetsmarknaden där du får chansen att knyta nya kontakter. Du får även chansen att utveckla din förmåga att tala inför grupp.

Antal platser: 1

Aktivitetsvärd

Du som aktivitetsvärd ser till att studenter som anmält sig på aktiviteter under dagen är på rätt plats vid rätt tid. Du ser till att studenterna kommer in till aktiviteterna samt har koll på generella principer kopplade till aktiviteter under mässan. Du som aktivitetsvärd kan också komma att stötta talarvärden om denne behöver hjälp.

Som aktivitetsvärd ser vi gärna att du är stresstålig och kan hålla många bollar i luften med ett ständigt leende på läpparna.

Som aktivitetsvärd får du chans att integrera närmare med företagen under mässan och får möjlighet att knyta nya kontakter.

Antal platser: 4

 

Entrévärd/Informationsvärd

Som informationsvärd och entrévärd är du AGORA-dagens ansikte utåt och den första som besökarna och utställarna möter. Ni kommer också cirkulera runt på mässan för att svara på fler frågor och hjälpa till vid eventuella problem. Du kommer få hantera information om allt från monterplatser, gästföreläsningar och aktiviteter till lunchbiljetter och After Work.

Det är viktigt att du som söker denna post är serviceminded och ansvarstagande. Du representerar oss och därför är det extra viktigt att du är glad och positiv samt tycker om att hjälpa människor.

Som informationsvärd och entrévärd får du utöver sociala nätverksband möjlighet att utveckla din servicekommunikationsförmåga.

Antal platser: 3

 

Chaufför/ Informationsvärd

Som chaufför skjutsar du våra gästföreläsare eller företagsrepresentanter till och från flygplatsen/stationen och kör de till campus. Du hjälper även oss i projektgruppen med logistik för mässan. När du inte skjutsar föreläsare fungerar du som informationsvärd och minglar runt på mässan där du informerar studenter om aktiviteter samt säljer in mässan till studenter och företag för att öka interaktionen mellan dem.

För denna post ser vi gärna att du är utåtriktad, ansvarstagande och serviceminded för att måna om våra gästföreläsare och företag.

Den här posten ger dig stor möjlighet till mingel med framgångsrika personer där du får en utmärkt chans att knyta nya kontakter och utbyta idéer.

Antal platser: 2

 

E7 Lounge

I E7 Lounge kommer företagen samlas och få chans att hämta andan. Ni som ansvarar för E7 Lounge kommer ansvara för att det finns frukost och lunch till alla representanterna. Du ser till att allt flyter på och att det ser rent och fräscht ut så att företagen får en god chans till avkoppling.

Du, tillsammans med de andra ansvariga, kommer ha största ansvar för att E7 Lounge ser utmärkt ut samt ha kontakt med cateringen. Till denna post söker vi glada och positiva studenter som trots stressiga perioder håller uppe humöret.

Att vara ansvarig för E7 Lounge bygger du på dina erfarenheter inom service samt ges möjlighet att nätverka med företagare.

Antal platser: 3

Teknikansvarig

Teknikansvarig innebär att du har får ett övergripande ansvar gällande tekniken under AGORA-dagen. Främst när det kommer till ljud och ljusfunktioner vid gästföreläsningar men även vid eventuella aktiviteter som involverar teknik under After Worken.

Du som teknikansvarig bör ha grundläggande kunskaper i ämnet samt ha ett bra öga för att reda ut alla teknikens stora under. Du ser till att alla företag och föreläsare har tillgång till internet samt att ljud och ljus fungerar väl runt om i mässans alla hörn. Du bör vara serviceminded och stresstålig då du behöver vara snabb på bollen vid oväntade händelser som eventuellt kan uppstå.

Antal platser: 1

Eventassistent

Som eventassistent kommer fokuset för er ligga på After Worken och därmed ha ett nära samarbete med eventansvariga i projektgruppen. Den sker i direkt anslutning till mässans avslut och er huvudsakliga uppgift blir att vägleda och ta emot besökarna vid ankomst till After Worken. Då ert fokus kommer ligga på kvällen och eftermiddagen har ni möjlighet att gå runt på mässan under dagen men bör även vara tillgängliga för att hjälpa till med förberedelser. Det kan även hända att vi behöver er hjälp under Pre-Agora som hålls på Helsingborgen 6/2 2019.

Du som söker till denna post bör vara flexibel och utåtriktad då du kommer mingla runt bland människor i högt tempo. Det är ett plus om du är fotointresserad och kan hjälpa till att ta bilder under eventet.

Antal platser: 2

Garderobs- och fikavärdar 

Vi kommer under mässan erbjuda garderob för företagen samt fikarum där de kan sitta i lugn miljö. Vid denna post kommer man cirkulera så att man får hjälpa till både i garderoben och i fikarummet. Garderoben kommer ha mest att göra på morgon samt eftermiddag medan fikarummet kommer vara sysselsatt under hela dagen.

Du som söker denna post kräver ett ständigt leende på läpparna då ni är en av de första att välkomna och tacka företagarna för dagen samt att ge dem den service de vill ha i fikarummet.

Antal platser: 2

Mingelfotografer

Är du fotointresserad eller tycker det är kul att filma? Då är detta positionen för dig! Vi söker dig som vill hjälpa oss att föreviga denna dag. Tillsammans med oss i projektgruppen arbetar vi fram ett koncept för dagen och ni kommer få god information om vad fokus kommer ligga på. För denna position har ni också möjlighet att välja om ni vill jobba under själva mässan eller under After Work. Ett plus om ni har tillgång till egen systemkamera!

Extra bonus om du som söker denna post tycker om att vara kreativ och sitter inne på någon rolig idé gällande foto- och filmskapande för att skapa avtryck på AGORA-dagen 2019.

Antal platser: 2

 

PRE-AGORA & AMBASSADÖRER

Vi söker dig som vill jobba och vara ambassadör för AGORA-dagen och även hjälpa till under Pre-Agora (6/2). Eventet kommer hållas på Helsingborgen och är tänkt som en pre-kväll inför själva AGORA-dagen där alla är välkomna och du kommer hjälpa till med en rad olika aktiviteter.

Du kommer jobba nära oss i projektgruppen och omkring många människor så vi ser gärna att du som söker är social, hjälpsam och har ett öga för service. Ett kreativt sinne ser vi även som en bonus!

Genom att vara ambassadör får du lära dig hur man arbetar kring marknadskommunikation och vilka utmaningar som finns kring det. Du ska helt enkelt hjälpa till att sälja in AGORA-dagen!

Antal platser: 2